Alle info over de mutaties

De maand mei staat voor de bij Basketbal Vlaanderen aangesloten clubs gelijk aan de mutatieperiode. Op deze pagina vind je alle info terug in verband met de mutaties en procedures en wordt er regelmatig een nieuw overzicht van de verwerkte mutaties gedeeld. 

Klik hieronder voor het overzicht van de reeds ontvangen en verwerkte mutaties:

Ontvangen & verwerkte mutaties (update 10/06)

Waarom mutaties per aangetekende e-mail?

Om in tijden van de coronacrisis heen-en-weer geloop naar postkantoren te vermijden, willen we clubs zoveel mogelijk aanmoedigen om zich te registreren voor de aangetekende e-mails. Enkele voordelen opgesomd:

  • De kostprijs bedraagt 0,80 euro voor een aangetekende e-mail, in plaats van 6,85 euro via de papieren weg;
  • De registratie omvat een hele procedure, máár eenmaal geregistreerd, kan je het systeem ook gebruiken om alle andere aangetekende post naar Basketbal Vlaanderen te versturen;
  • Je hoeft niet fysiek naar een postpunt of postkantoor te gaan;
  • Ontslagbrieven die aangetekend naar de clubs verstuurd moeten worden, kan je ook op deze manier naar hen sturen (als ze zelf geregistreerd zijn);
  • Ook juridische zaken kunnen via deze weg verstuurd worden.

In deze uitzonderlijke tijd zullen de geregistreerde clubs je dankbaar zijn dat ze niet naar het postkantoor moeten lopen om ontslagbrieven op te halen. Het is daarnaast ook een vorm van solidariteit, waar we in deze periode allemaal zoveel nood aan hebben.

Is jouw club al geregistreerd?

Procedure & Handleiding (PDF) 

Zit je nog met bijkomende vragen/opmerkingen rond dit thema?

Stuur dan gerust een mailtje naar aangetekendezending@basketbal.vlaanderen

Toch liever per post?

Hebben we je toch niet kunnen overtuigen om mutaties en ontslagbrieven te versturen via aangetekende e-mail?

Dan kan je deze alsnog per aangetekende post versturen. Het is toegelaten om mutaties die moeten ondertekend worden door leden/ouders/bestuursleden, per e-mail naar hen te verzenden.